بچه های بهشت

خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست
و ایمان مرا به کاملترین مراتب ایمان برسان
و یقینم را فاضلترین درجات یقین ساز
و نیتم را به بهترین نیتها و عملم رابه بهترین اعمال ترفیع ده
خدایا به لطف خود نیتم را کامل و خالص ساز
و یقینم راثابت و پا برجاى دار و به قدرت خود آنچه را که از من تباه شده اصلاح فرماى

"بچه های بهشت؛ به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیست و بصورت شخصی اداره می شود"

نوای بینوایی .آ سید مرتضی آوینی...
عضویت
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آموزش ساخت گل لاله کاغذی

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ

در آستانه دهه مبارک فجر به درخواست دوستان عزیزمون، در این پست طرز درست کردن گل لاله ی کاغذی جهت استفاده در برنامه ها ای ویژه این ایام رو آماده کردیم. پس یک برگه ی مربعی شکل بردارید و با ما همراه شوید.

برای ساختن گل لاله کاغذی متناسب با ماه بهمن و دهه فجر بهتر است از رنگ قرمز استفاده کنید . کاغذهای آچهار قرمز رنگ بازار برای این کار مناسبند . ابتدا از کاغذ مستطیل شکل آچهار یک مربع برش بزنید . برای این که کاغذ مستطیل شکل را مربع کنید کافی است عرض کاغذ را روی طول آن قرار دهید و تا بزنید و بقیه قسمت های اضافی آن را برش بزنید . به این ترتیب یک کاغذ مربع شکل خواهید داشت .

کاغذ را روی خط تقارن وسط ضلع ها تا بزنید .


حالا کاغذ مربع شکل را روی هر دو قطر آن تا بزنید . توجه کنید که این تا زدن قطر باید برخلاف تا زدن ضلع ها باشد . یعنی اگر تا زدن ضلع ها رو به بیرون است تا زدن قطرها رو به داخل باشد .

حالا کار را به پشت برگردانید . شما یک تاخوردگی ضربدر شکل و یک علامت به اضافه روی مربع دارید . مثل تصویر دو قسمتی که با فلش مشخص شده را به داخل تا بزنید . برای این کار کافی است دو نیمه ی قطر که کنار هم هستند را روی هم بگذارید . تا خوردگی وسط ضلع که در مرحله ی اول ایجاد کرده اید به شما کمک می کند تا این تا خوردگی بهتر حالت بگیرد .


کاغذ شما به شکل زیر در خواهد آمد ، یک مثلث که ارتفاع آن هم با خوردگی مشخص است .


 در این مرحله مثلث را از روی قاعده پیش رویتان بگذارید .

 
حالا نوبت به آن رسیده که گوشه های مجاور قاعده را به راس مثلث که ارتفاع از آن جا تا خورده و مشخص شده برسانید و تا بزنید . برای این کار گوشه ها را بگیرید و درست روی ارتفاع تا بزنید .


با گوشه ی آزاد دیگر مثلث هم همین کار را کنید .

با پشت مثلث هم این کار را انجام دهید . در واقع در این قسمت ۴ تا خوردگی دارید .
بعد از تا خوردگی ها که یک مربع به دست می آید شکل حاصله چهار وجه دارد . که دو وجه آن را شما تا زدید و دو وجه دیگر کاملا صاف و بدون تاخوردگی است . کار را باید به روی وجه صاف جلوی رویتان بگذارید . برای این کار مربع حاصله را روی شیار تا خوردگی روی هم قرار دهید .


در این قسمت دقت کنید که مربع را طوری جلوی رویتان بگذارید که دو ضلعی که بالا قرار می گیرد باید بین این روی ضلع و روی دیگر آن یک جای خالی باشد . اگر به ضلع های مربع نگاه کنید دو تا از ضلع ها تاخوردگی و شیار دارند و دوتای دیگر بدون شیار و یکدست است . حالا باز گوشه های مربع حاصله را روی قطر تا بزنید . دو تا از رو و دو تا از پشت . تصویری که از کار در پایین آمده مراحل آخر تا زدن را نشان می دهد . یعنی یک روی کار تا خورده و فقط تای آخر باقی مانده است .


شکل نهایی مانند تصویر زیر است .


برای این مرحله باید همین تاخوردگی هایی که قبلا گفتم روی ضلع های باز از هم ایجاد شده است را کمی با دست باز تر کنید .


و دو قسمت را در هم فرو کنید تا شکلی مانند شکل زیر بدست آید . با پشت کار هم همین کار را انجام دهید .


به مراحل آخر کار که نزدیک می شوید نفستان به کمکتان می آید . در سوراخ زیر کار بدمید تا گلی که دارد کم کم شکل می گیرد باد شود .

حالا گلبرگ ها را از سمت دیگر فرم و حالت دهید .

به همین راحتی یک گل لاله ی زیبا بسازید .


برای ساقه ی گل می توانید از سیخ های چوبی استفاده کنید . نی های سبزرنگ هم گزینه ی مناسبی هستند ولی اگر می خواهید خیلی به دردسر نیفتید همان کاغذ آچهاری که اول کار به شکل مربع برش زدید یک تکه اش اضافه آمد . همان تکه اضافه را لوله کنید و در سوراخ زیر گل فرو کنید .



برگرفته از تارنمای: خانه دانش آموزان بندر

نظرات (۲)

جالب بود
 ممنون

ممنون از آموزش خوبیتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">