بچه های بهشت

خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست
و ایمان مرا به کاملترین مراتب ایمان برسان
و یقینم را فاضلترین درجات یقین ساز
و نیتم را به بهترین نیتها و عملم رابه بهترین اعمال ترفیع ده
خدایا به لطف خود نیتم را کامل و خالص ساز
و یقینم راثابت و پا برجاى دار و به قدرت خود آنچه را که از من تباه شده اصلاح فرماى

"بچه های بهشت؛ به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیست و بصورت شخصی اداره می شود"

نوای بینوایی .آ سید مرتضی آوینی...
عضویت
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بی علاقگی فرزند نوجوان به مسجد

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ

بنده پدر پسر 14ساله‌ای هستم که خوشبختانه فرزندم اهل نماز و روزه است، ولی متاسفانه علاقه‌ای به حضور در مسجد و شرکت در نمازجماعت ندارد. لطفا بفرمایید که چگونه می‌توانم او را به مسجد علاقه‌مند کنم؟
پاسخ سوال:
برای این قضیه، هرگز از زور و تحمیل استفاده نکنید؛ چرا که می‌تواند نتیجه عکس بدهد. برخی از پدر و مادرها جهت گرایش و ایجاد تمایل در فرزندان به مساجد و اماکن مذهبی از تحریک عواطف و احساسات استفاده می‌کنند. از این روش برای تقابل با رفتارهای نادرست یا بی توجهی فرزندان به ارزش‌های دینی بهره ببرید. امّا جهت گرایش فرزندان به مسائل دینی از جمله مسجد و اماکن مذهبی، راهکارهای ذیل را بکار گیرید:


1. هنگامی که شما به عنوان پدر قصد رفتن به مسجد را دارید، هیچ گاه برای همراه بردن فرزندتان، به او اصرار نکنید، بلکه تنها به او اطلاع دهید. مسلما اگر مایل باشد، همراه شما می‌آید. این کار شما موجب حفظ تشنگی او می‌شود.
آب کم جو تشنگی آور به دست
تا بجوشد آبت از بالا و پست[1]


2. در صورتی که مسجد یا اماکن مذهبی نزدیک منزلتان است و مشکلات دیگری بوجود نمی‌آید، به او اجازه دهید تنها به مسجد برود؛ چرا این احتمال است که به خاطر حس استقلال تمایل نداشته باشد با شما بیاید.


3. شما می‌توانید با ثبتنام فرزندتان در پایگاه فرهنگی مسجد محله‌تان، کاری کنید که در ایام فراغت در مسجد حضور پیدا کند و ارتباطش با آن مکان مقدس بیشتر شود.


4. تلاش کنید با دوستان یا نزدیکان خود که دارای فرزند همسن و سال فرزندتان است و فرزندتان هم آنان را دوست دارد، در مسجد حضور پیدا کنید. این کار تمایل فرزندتان به محیط مسجد را بیشتر می‌کند.


5. اگر همراه فرزندتان در مسجد حضور پیدا می‌کنید سعی کنید از حضور دراز مدت در مسجد اجتناب کنید تا حالت زدگی در او ایجاد نشود.


6. هرگز از تشویق و ترغیب فرزندتان در صورت تمایل او به حضور در مسجد، غفلت نکنید

.
7. سعی کنید به صورت غیرمستقیم از ارزش و جایگاه اماکن مذهبی از جمله مسجد به فرزندتان بگویید و اینکه حضور در مسجد چه آثار خوبی در رشد و تعالی انسان می‌گذارد.

پی‌نوشت:
[1]. مولوی، مثنوی معنوی

  • خادم بچه های بهشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">